Connectat

6 obiceiuri zilnice care dăunează în tăcere coloanei vertebrale

Toată lumea s-a plâns de o durere de spate la un moment dat sau altul. De fapt, aceasta este una dintre cele mai dese afecțiuni de care suferă milioane de oameni.

Aceste dureri, spasme și senzații care se resimt la nivelul spatelui pot fi declanșate de obiceiurile zgomotoase zilnice, de a face treburile casnice, de a fuma.

Odată cu vârsta, articulațiile devin mai rigide și mai puțin flexibile. Lichidul conținut în ele poate scădea. Cartilajul începe să se uzeze. Mineralele pot fi depozitate în și în jurul unor articulații.

Toate acestea pot apărea și ca urmare a anumitor obiceiuri pe care trebuie să le schimbăm sau evităm cât mai mult, dacă nu vreți să aveți de-a face cu durerea de spate.

1. Periajul dinților

Este incredibil cum un astfel de obicei zilnic precum periajul dinților poate avea o influență negativă asupra coloanei vertebrale.

Deși poate părea surprinzător, fără să ne dăm seama, cu toții ne îndoim mai mult decât e nevoie spatele, atunci când ne spălăm pe dinți, și simțim o durere ascuțită.

Timpul ar putea agrava situația, iar astfel, durerea se va intensifica, iar apoi, coloana vertebrală se va deforma.

2. Spălarea vaselor

Este o altă sarcină zilnică ce ne poate provoca dureri de spate pe termen lung. Când spălăm vase, avem tendința de a sta încovoiați peste chiuvetă.

Această mișcare simplă poate fi destul de dăunătoare pentru coloana vertebrală. Este posibil ca mulți oameni să nu creadă că spălatul vaselor este de vină, dar el este.

Presiunea internă crește substanțial și se combină cu țesuturile slabe ale coloanei vertebrale, provocând dureri serioase.

3. Căratul genților

Atunci când mergem la supermarket să cumpărăm câteva lucruri simple, le punem de obicei într-o geantă sau un rucsac. Dacă observăm că toate lucrurile încap în ea, nu ne mai deranjăm să cumpărăm o pungă.

Așadar, ținem geanta cu o mână, deși cântărește prea mult. Toate acestea pentru a economisi spațiu.

Totuși, ar fi mai indicat să cumperi o pungă și să distribui o greutate echivalentă în ambele mâini, decât să te supraîncarci cu doar o singură geantă.

Acest fapt îți va proteja și coloana vertebrală.

4. Curățatul podelei 

În trecut, când mopul nu exista așa cum îl știm astăzi, oamenii erau nevoiți să șteargă podeaua cu cârpe, așa că trebuiau să își îndoaie spatele pentru a ajunge în toate colțurile.

Cu toate acestea, e un obicei foarte dăunător. Deși apariția mopului ar fi trebuit să  ușureze această sarcină, unii oameni încă mai stau aplecați de spate atunci când curăță podeaua.

Picioarele și spatele sunt supuse unei presiuni foarte puternice, cauzând dureri ascuțite în zonă.

5. Legarea șireturilor 

Știm că e un obicei care durează doar 10 secunde, și s-ar putea să crezi că nu are cum să-ți dăuneze coloanei vertebrale prea tare.

Cu toate acestea, de fiecare dată când te apleci să-ți legi șireturile, îți afectează discurile.

Deci, dacă ai tendința de a-ți lega șireturile de mai multe ori pe zi, de fiecare dată când te apleci, coloana vertebrală îți va fi afectată.  Pentru a evita o astfel de problemă, stai jos de fiecare dată când vrei să-ți legi șireturile.

6. Folosirea rucsacului 

Este un obicei răspândit atât printre copiii mici, cât și printre adulți. Ori de câte ori cari un rucsac greu în spate, coloana vertebrală este afectată.

Ca ameliorare, poți folosi în mod corespunzător ambele curele ale rucsacului și nu trebuie să-l duci doar pe un singur umăr. Greutatea ar trebui să fie întotdeauna bine distribuită.